fredag 31 oktober 2008

Tårtor





Här är tre utav mina helt otroligt goda tårtor.. -Nyttigt för själen! =o)

Överst: Citron- & Passionfrukts- Cheesecake. -Både fin och god!
Mitten: Chokladtårta med choklad och choklad. -Mastig chokladtårta med chokladbottnar, chokladfyllning och topping. Serveras med Mintgrädde.
Nederst: Chokladtårta med gräddig fyllning. Chokladbottnar med grädde, jordgubbar och sylt emellan. -Geggigt lockande utanpå och en gudomlig blandning inuti!

Nu blev jag hungrig...
//Leffe

Mina bilar

Jag har som plan att lägga upp bilder på mina pärlor här och skriva lite kort om dem och vad jag har för eventuella planer och dumma idéer för dem.

Tipsa mig gärna via kommentarer om du har några idéer som kan passa min bil
Och låt dig själv inspireras eller avskräckas av mina exempel.

Trevlig läsning!
//Leffe

torsdag 30 oktober 2008

Min Mitsubishi





























Min Mitsubishi, Köpt Augusti -08

Fakta:
Modell: Mitsubishi Galant GLS 2.4 GDI
Årsmodell: -99
Bensinförbrukning: Ca. 0,8-1,2 l/mil
Vinter/Sommarbil: Båda
Fram/Bakhjulsdrift: Fram


Fördelar:
Rymlig bil både i kupé och baklucka
Snyggt utformad med grym front
Säker
Bra som vinterbil p.g.a. utrustning som airbags, framhjulsdrift, ABS- bromsar, eluppvärmda backspeglar m.m.

Nackdelar:
Rostar lätt
Dyrt att byta kamrem
Vanligt med fel i framvagnen så som styrleder m.m.
Vanligt med små elfel, som trasiga lampor och klocka
GDI- modellerna är ofta ryckiga att köra vid låga hastigheter


Planer:

  • Nya vinterdäck av ny modell nyss inköpt, ska monteras snarast.
  • Verktygs"låda" ska kunna fästas på undersidan av hatthyllan för att spara utrymme
  • En meddelanderuta i bakrutan, så man kan skriva meddelande till bilarna bakom
  • Blixtljus i grillen, fram på backspegeln och i bakrutan
  • Ett extrabatteri i bakluckan ska driva all extra elektronik
  • Solcellspanel som ska ladda extrabatteriet för att avlasta generatorn
  • Rödfärgad aluminiumgrill ska monteras (om det blir snyggt)
  • Vinge ska monteras (om det blir snyggt)
  • Kromad hållare för reg.- skylten
  • Volt- och amperemätare ska monteras i A-stolpen
  • Vit instrumentpanel
  • Smakfulla strömbrytare till den extra elektroniken

Tidsfrist:
Ekonomin får bestämma när eller om det blir klart

-Drömma kan man ju alltid...
//Leffe

Första inlägget...

Hej!

Här är alltså mitt första inlägg i bloggen..
Denna blog är inte tänkt att användas så som en blog egentligen används, utan mest för att ladda upp bilder.
Har letat lite efter en sida där man kan lägga upp foton på nätet så som facebook, men utan communityt
(är inte så förtjust i cymmunity's, eftersom man alltid har hur många inlägg som helst att svara på och så slutar det alltid med att man fastnar framför datorn i flera timmar...),
men utan att hitta något direkt bra, så jag testar lite här istället...

Förmodligen kommer jag snart även "glömma bort" denna sida med och inget nytt kommer att läggas upp.
Eller så vänder det helt och jag börjar blogga på riktigt.. (-Men det tvivlar jag starkt på)
Vi får se vad som händer.

So long!
//Leffe