

Min Mitsubishi, Köpt Augusti -08
Fakta:Modell: Mitsubishi Galant GLS 2.4 GDI
Årsmodell: -99
Bensinförbrukning: Ca. 0,8-1,2 l/mil
Vinter/Sommarbil: Båda
Fram/Bakhjulsdrift: Fram
Fördelar:Rymlig bil både i kupé och baklucka
Snyggt utformad med grym front
Säker
Bra som vinterbil p.g.a. utrustning som airbags, framhjulsdrift, ABS- bromsar, eluppvärmda backspeglar m.m.
Nackdelar:Rostar lätt
Dyrt att byta kamrem
Vanligt med fel i framvagnen så som styrleder m.m.
Vanligt med små elfel, som trasiga lampor och klocka
GDI- modellerna är ofta ryckiga att köra vid låga hastigheter
Planer:- Nya vinterdäck av ny modell nyss inköpt, ska monteras snarast.
- Verktygs"låda" ska kunna fästas på undersidan av hatthyllan för att spara utrymme
- En meddelanderuta i bakrutan, så man kan skriva meddelande till bilarna bakom
- Blixtljus i grillen, fram på backspegeln och i bakrutan
- Ett extrabatteri i bakluckan ska driva all extra elektronik
- Solcellspanel som ska ladda extrabatteriet för att avlasta generatorn
- Rödfärgad aluminiumgrill ska monteras (om det blir snyggt)
- Vinge ska monteras (om det blir snyggt)
- Kromad hållare för reg.- skylten
- Volt- och amperemätare ska monteras i A-stolpen
- Vit instrumentpanel
- Smakfulla strömbrytare till den extra elektroniken
Tidsfrist:
Ekonomin får bestämma när eller om det blir klart
-Drömma kan man ju alltid...
//Leffe