torsdag 30 oktober 2008

Min Mitsubishi





























Min Mitsubishi, Köpt Augusti -08

Fakta:
Modell: Mitsubishi Galant GLS 2.4 GDI
Årsmodell: -99
Bensinförbrukning: Ca. 0,8-1,2 l/mil
Vinter/Sommarbil: Båda
Fram/Bakhjulsdrift: Fram


Fördelar:
Rymlig bil både i kupé och baklucka
Snyggt utformad med grym front
Säker
Bra som vinterbil p.g.a. utrustning som airbags, framhjulsdrift, ABS- bromsar, eluppvärmda backspeglar m.m.

Nackdelar:
Rostar lätt
Dyrt att byta kamrem
Vanligt med fel i framvagnen så som styrleder m.m.
Vanligt med små elfel, som trasiga lampor och klocka
GDI- modellerna är ofta ryckiga att köra vid låga hastigheter


Planer:

  • Nya vinterdäck av ny modell nyss inköpt, ska monteras snarast.
  • Verktygs"låda" ska kunna fästas på undersidan av hatthyllan för att spara utrymme
  • En meddelanderuta i bakrutan, så man kan skriva meddelande till bilarna bakom
  • Blixtljus i grillen, fram på backspegeln och i bakrutan
  • Ett extrabatteri i bakluckan ska driva all extra elektronik
  • Solcellspanel som ska ladda extrabatteriet för att avlasta generatorn
  • Rödfärgad aluminiumgrill ska monteras (om det blir snyggt)
  • Vinge ska monteras (om det blir snyggt)
  • Kromad hållare för reg.- skylten
  • Volt- och amperemätare ska monteras i A-stolpen
  • Vit instrumentpanel
  • Smakfulla strömbrytare till den extra elektroniken

Tidsfrist:
Ekonomin får bestämma när eller om det blir klart

-Drömma kan man ju alltid...
//Leffe

Inga kommentarer: