lördag 1 november 2008

Min BMW

Min BMW,
köpt November 2007

Här kommer del 2 i serien om mina bilar:

Fakta:
Modell: BMW 323i
Kaross: E30
Årsmodell: -85
Vinter/Sommarbil: Vinter
Fram/Bakhjulsdrift: Bak

Fördelar:

  • Billig i inköp

  • Just detta exemplar var i mycket fint skick och nästan helt utan rost.

  • Går bra

  • Bra som förstabil eller lekbil

  • Billiga reservdelar går att få tag på

  • Lätt att få tag i delar

  • Lätt- mekad

  • Lätt- stylad

Nackdelar:

  • Låg körsäkerhet

  • Bakhjulsdrift är inget att rekommendera för ovana förare på halt underlag

  • Sliten inredning är vanligt på denna modell. T.ex. trasiga säten.

  • Vanligt med "tickande" motorer på denna modell

  • Känsligt topplock är vanligt, vilket innebär att man INTE ska varva bilen förrän den blivit varm.

  • Bilbatteriet börjar inte laddas förrän man varvar till motorn (Vilket emotsäger ovanstående punkt)

  • Allmänt gammal bil, vilket ofta innebär problem av något slag

Historia:
Köpte bilen vintern 2007, körde den i ca 2 månader, varpå jag råkade ut för en bilolycka och hamnade utanför vägen. Kaross, inredning och passagerare klarade sig bra, men underredet på bilen fick sig ett par smällar.
Alla fyra däcken lutar nu, vilket tyder på eventuellt knäckt bakaxel och förstörd framvagn.
Fälgarna var av aluminium och har möjligen blivit något deformerade i krashen
Även motorn fick sig en törn, så den går nu mera att se in i genom ett hål på undersidan av motorn.

Planer:
Skrotning/Försäljning snarast möjligt
Bilen är såklart okörbar, men det finns många nya/fina delar på den, vilka gör att man inte bara vill kassera den


-Sån som e intresserad? =o)
//Leffe


Inga kommentarer: